Tehokas treeni crossfit-henkeen!

Tehokas treeni crossfit-henkeen!

WOD – Workout of the Day

on termi, jonka kuulee varmasti jokaiselta crossfittiin hurahtaneelta. Wodeja vertaillaan ja niitä postataan jokaiseen sosiaalisen median kanavaan. Ja niin sen pitää ollakin, kun löytää lajin, josta innostuu!

Tässä teille WOD, jota jokainen voi kokeilla vaikkapa kotioloissa tai omalla kotisalillaan!

 

Goblet-kyykky ja sukkulajuoksu

5x2min erät, välissä minuutin tauko.

Tee 30 Goblet-kyykkyä ja sen jälkeen niin monta 10 metrin sukkulajuoksua kuin aikaa on kahdesta minuutista jäljellä. Tuloksesi on sukkulajuoksujen määrä kaikilta viideltä kierrokselta yhteenlaskettuna. Yksi 10 metrin siivu = yksi toisto.

Goblet-kyykky:

_mg_0329-cmyk
Aloitusasennossa seiso hartioiden leveydessä haara-asennossa, kahvakuula kiinni vartalossa.

_mg_0343-cmyk
Kyykkää alas, kunnes lonkkanivel on polvinivelen alapuolella. Pidä keskivartalo tiukkana ja selkä suorana. Painopiste on jalan takaosalla.  Ojenna itsesi suoraan ylös. Muista, että polvet ja varpaat osoittavat samaan suuntaan koko kyykyn ajan!

 

Sukkulajuoksu:

Mittaa 10 metrin matka.

_mg_0378-cmyk

Käännöissä molempien käsien on kosketettava  samanaikaisesti merkin takana maata.

Pidä painopiste matalalla käännöissä ja ponnista etummaisella jalalla itsesi suunnan vaihtoon.

_mg_0387-cmyk

Kiihdytä nopein lyhyin askelin kohti kääntöpistettä.

Määrätty paino naisille kahvakuulassa on 16 kiloa, mutta skaalaa paino itsellesi sopivaksi. Voit kahvakuulan sijaan käyttää esimerkiksi käsipainoa, levypainoa tai muuta taakkaa.

Tsemppiä!
Teksti: Lasse Rantala
Kuvat: Henri Luoma
Kuvauspaikka: Reebok CrossFit 33100

print

Previous post
Voimaa ja tekniikkaa leuanvetoihin!
Next post
Liikkuvuutta ylävartaloon ja ryhti hyväksi!

No Comment

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

*

Back
SHARE

Tehokas treeni crossfit-henkeen!