Krista Seuna – Olkapäät ja ojentajat

Krista Seuna – Olkapäät ja ojentajat

Krista Seuna – Olkapäät ja ojentajat

Kauniin X-mallisen vartalon salaisuus pepun lisäksi on ryhdikäs hartialinja. Yläkropan treenaaminen ei ole enää suosittua vain miesten keskuudessa, koska salilla naisetkin tekevät kovasti töitä upeiden olkapäidensä eteen! Tällä olkapäät ja ojentajat treenillä pääset olkapäälihasten tehokkaimpien liikkeiden pariin.

Liike 1: Pystypunnerrus

Liike, joka on mielestäni olkapääliikkeiden ehdoton kuningas. Se kohdistuu suurimmalta osin etuolkapäihin, mutta työtä tekevät myös sivuolkapäät ja ojentajat. Tee liike käsipainoilla tai tangolla. Muista valita painot niin, että liikerata pysyy hallittuna. Toistot 3×12.

Liike 2: Vipunostot sivulta kiertäen eteen

Minulla on viha-rakkaussuhde tähän liikkeeseen, koska polte on aina kova liikettä tehdessä, mutta lopputuloksena täydellinen pumppi. Liikkeeseen et tarvitse isoja painoja. Ota kuitenkin painot, joilla jaksat tehdä 3×10 toistoa. Tarkoitus ei ole rykiä painoja, vaan saada olkapäät hermottumaan.

Liike 3: Pystysoutu taljassa

Etu- ja keskiosan hartialihakset saavat kovaa kyytiä. Toimii hyvin olkapäätreenin viimeisenä liikkeenä, koska viimeistään nyt olkapääsi ovat maitohapoilla. 3×10 toistoa.

Liike 4: Ojentajat taljassa

Itse saan parhaan tuntuman ojentajiin eri taljaliikkeillä, tämä on suosikkini. Tee liike hallitusti. Pidä kyynärpäät koko liikkeen ajan lähellä kylkiäsi ja rintakehä auki. 3×12 toistoa.

Liike 5: Takadippi

Viimeinen mutta ei vähäisin liike. Tällä saamme ojentajat maitohapoille! Liike tehdään omalla painolla ja toistot 2 x max!

Treeni-iloa pimeneviin syysiltoihin!

Teksti: Krista Seuna
Kuvat: Petri Mast

print

Previous post
Rautaa raudannostajille
Next post
Henriikka Klemetin olkapäätreeni

No Comment

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

*

Back
SHARE

Krista Seuna – Olkapäät ja ojentajat